Kidspark.com.ua

Школа Батьківської Майстерності

Що повинен уміти дитина в 3 роки дівчинка

Що повинна вміти дівчинка в 3 роки

Трирічні малюки ростуть стрімкими темпами. З кожним днем ​​вони не перестають радувати батьків новими навичками. Мова в сьогоднішній статті піде про те, що повинен вміти дитина в 3 роки, а саме дівчинка. Незважаючи на те, що в світі навряд чи знайдеться хоча б двоє карапузів, що володіють однаковими навичками, в педіатричній практиці все ж існують певні критерії, за якими оцінюється нормальний розвиток того чи іншого малюка.

Фізіологічний розвиток крихти в 3 роки

У цьому віці фізіологічні особливості організму дівчинки можуть відрізнятися від загальноприйнятих норм, так як темпи зростання у дітей суто індивідуальні. Якщо відхилення незначні, хвилюватися не варто. Дівчинка трьох років повинна важити приблизно від 13 до 15 кг, а зріст її повинен складати близько 90 – 97 см.

Деякі малятка відстають від своїх однолітків, а деякі, навпаки, ростуть досить стрімкими темпами. Пояснюється це особливостями харчування, генетичною схильністю, руховою активністю і деякими іншими факторами. Як би там не було, запідозрити патологію у дитини може тільки лікар, тому не варто хвилюватися і шукати у своєї дитини недоліки.

Фізичний розвиток і рухова активність

Перейдемо до фізичного розвитку трирічних дівчаток. На цьому етапі малятко повинна володіти такими навичками:

  • Стрибати з висоти 20-30 см і впевнено приземлятися на ноги.
  • Крутити педалі і їхати на триколісному велосипеді.
  • Долати переставним кроком перешкоди на підлозі висотою до 30 см.
  • Ходити і бігати навшпиньки.
  • Кидати м'яч або пластмасовий кульку досить далеко.
  • Стояти на одній нозі близько 5 секунд.
  • Добре ходити, повернувшись спиною вперед.
  • Підніматися і спускатися по сходах.

Якщо у вашої дитини щось не виходить з цього списку, не варто хвилюватися, можливо, це вміння карапуз освоїть трохи пізніше.

Що повинен уміти малюк в побуті?

Дівчинка трьох років до цього віку повинна освоїти вже досить багато навичок, що стосуються побуту.

Давайте їх розглянемо:

  • Самостійно одягати і знімати верхній одяг, застібаючи блискавку, великі гудзики і липучки.
  • Одягати і знімати взуття, застібаючи липучки і блискавку. Шнурувати черевички крихітка поки ще не може.
  • Орудувати ножицями. Дівчинка повинна вміти розрізати аркуш паперу навпіл, а ось вирізання дрібних деталей по контуру їй ще поки недоступно.
  • Малютка також повинна самостійно вміти намалювати на аркуші паперу коло, овал або іншу фігуру на прохання батьків.
  • Правильно тримати в руці олівець або фломастер. Зараз дитина може малювати предмети з досить спотвореними контурами, наприклад, кішок або собак з досить великими головами.
  • Діти трирічного віку самостійно вмиваються і чистять зуби, якщо батьки допоможуть видавити зубну пасту на щітку.
  • На цьому етапі розвитку діти вже вміло переливають рідину з однієї чашки в іншу, закручують і відкручують кришечки з баночок і пляшечок.

Якщо показати дівчинці якась агресивна дія, вона буде з задоволенням повторювати за мамою або татом.

Дуже важливо зараз стимулювати бажання крихти пізнавати світ і освоювати нові вміння. Це необхідно як для гарного фізичного, так і психоемоційного розвитку дитини.

Мова дітей в 3 роки

Всі батьки з завмиранням серця чекають, коли з вуст їхнього малюка прозвучать перші виразні слова. Часто цей хвилюючий момент збігається саме з трирічним віком. Тут же виникає питання, а чи все нормально з мовним апаратом крихти і чи нормально розвивається малюк в цій сфері?

Отже, що повинен уміти малюк в цьому віці:

  • Дівчинка повинна вміти назвати своє ім'я, скачати, скільки їй років і показати це на пальцях.
  • Складати прості речення, що включають іменники, прикметники, дієслова і займенники.Звичайно, закінчення слів і їх порядок поки що може бути неправильним.
  • Зменшувати слова, наприклад, собака – собачка, кішка – кішечка.
  • Називати узагальнені поняття – кішка, собака, конячка (тварини), курточка, кофта, штани (одяг).
  • Правильно вимовляти практично всі звуки, крім складних – «ж», «з», «ч», «ш».

Словниковий запас в цьому віці повинен складати приблизно від 300 до 600 слів, при цьому розуміє малятко близько 1000 – 1500 слів, які вимовляють оточуючі.

велика моторика

Розвиток м'язів у дітей починається ще в утробі, а після появи дитини на світ цей процес набирає стрімких темпів.

У трирічному віці дівчинка повинна вміти наступне:

  • Ходити і бігати без допомоги батьків.
  • Вміти нахилятися вперед, назад і в сторону.
  • Йти спиною вперед.
  • Бити ногою по м'ячу, відбивати його, кидати руками.
  • Підніматися і спускатися по сходах без допомоги батьків.
  • Стояти на одній нозі і робити кілька стрибків.
  • Ходити на носочках і п'ята.
  • Долати перешкоди висотою 30 см переставним кроком.
  • Залазити на стілець, диван.
  • Спускатися з гірки на дитячому майданчику.

Якщо у малюка спостерігається відставання по одному або декільком пунктам з вищезгаданого списку, мова йде про негармонійному розвитку великої моторики. Тут необхідна допомога фахівця і корекція фізичного розвитку крихти.

Якщо ж малюк не в змозі виконати елементарні вміння, такі як ходьба, біг, стрибки, потрібна термінова діагностика і пошук причин такого відхилення.

Дрібна моторика

На даному етапі важливе значення в розвитку малюків має дрібна моторика. Зараз карапуз із задоволенням освоює нові вміння та навички, вчиться управляти своїми пальчиками. В 3 роки дівчинка повинна вміти робити наступне:

  • Брати пальчиками дрібні предмети, вміти перекладати їх з руки в руку, не гублячи на підлогу.
  • Тримати в руці ножиці і різати ними папір.
  • Правильно тримати ручку, фломастер або олівець, малювати елементарні фігури.
  • Ліпити з пластиліну нескладні деталі.
  • Складати великі пазли.
  • Будувати піраміду і вежу з кубиків.
  • Застібати липучки на одязі або блискавку.
  • Їсти самостійно ложкою.
  • Складати фігурки в коробочку.
  • Катати м'ячик.

Батьки повинні обов'язково брати до уваги той факт, що розвиток дрібної моторики безпосередньо впливає на психічний стан малятка.

Вчені довели, що чим краще дитина розвинена фізично, тим стрімкіше буде формуватися його мова і психіка.

Психологічний і емоційний аспект розвитку

У віці трьох років психоемоційний розвиток дівчинки має свої нюанси. Давайте розглянемо основні пункти:

  • Емпатія, тобто здатність усвідомленого переживання іншої людини, практично відсутня.
  • Малютка не може самостійно приймати рішення.
  • У психіці переважає егоцентризм.
  • Емоційна реакція має пряму прив'язку до бажань дитини.
  • Діти в цьому віці мають завищену самооцінку.
  • Дуже важливо для малюка те, як його поведінка і бажання оцінюють батьки.

Як і в більш ранньому віці, зараз взаємозв'язок малятка з мамою дуже тісний. Карапуз потребує її захисту і підтримки, розбудовується, якщо проходиться розлучатися з рідними людьми надовго. Батьки не повинні розцінювати це як примх, адже психіка маленького непосиди має свої особливості.

особливості мислення

У віці 3 – 3.5 років у дітей переважає наочно-дієвий характер мислення. Кожен предмет, який бачить маленький непосида, викликає у нього бажання взаємодіяти з ним, тобто, збирати, розбирати, чіпати руками. Наприклад, побачивши кубики, малятко захоче зібрати вежу або кидати їх, побачивши олівців і паперу вона захоче малювати, м'ячик викличе бажання кинути його або катати по підлозі.

Розвиваючі ігри

Трирічний малюк надзвичайно активний і не може всидіти на місці.У цьому віці маленькі всезнайки дуже люблять грати в різні ігри з дорослими. Давайте розглянемо декілька варіантів таких занять.

Гра «Світлофор»

Для цього заняття необхідно взяти 2 аркуша паперу і намалювати на них червоний і зелений круг. Ці кола потрібно вирізати і приклеїти до палички. Якщо мама піднімає червоний коло, карапуз повинен стояти на місці.

При піднятті зеленого кола малюк повинен йти. Особливо весело грати в цю гру, якщо в будинку кілька дітей.

Відмінно розвивають дрібну моторику гра, під час якої малюк повинен наклеювати на папір наклейки. Їх можна придбати в дитячому магазині або замовити в інтернеті.

До речі, за допомогою цих наклейок можна вчити геометричні предмети, тварин, кольору, цифри, букви та інше. Заняття буде не тільки веселим, але і корисним.

«Знайди пару»

Для цієї гри потрібні кубики або малюнки з однаковими зображеннями. Їх потрібно розкласти перед крихіткою в хаотичному порядку і попросити непосиду відшукати однакові.

Таке заняття добре розвиває пам'ять і увагу. У неї можуть грати діти самих різних вікових груп.

«Теніс з повітряною кулькою»

Для цього заняття знадобиться ракетка для настільного тенісу і невеликий повітряна куля. Дитині слід показати, як правильно відбивати кульку ракеткою.

Заняття буде дуже корисним для тренування спритності, координації в просторі, великої і дрібної моторики. Можна використовувати 2 ракетки і намагатися відбивати кульку один одному.

«Сортування предметів за кольорами»

Для цієї гри потрібно зібрати різні іграшки і попросити розкласти їх по різних коробочках, при цьому враховуючи колір предмета.

Зелені іграшки в одну ємність, жовті в іншу і так далі. Крім цього, предмети можна також сортувати за розміром і формою.

«Знайди предмет»

Для тренування мислення і уваги можна пограти в гру, яка полягає в пошуку захованого предмету. Ховати іграшку потрібно в кімнаті, але так, щоб карапуз зміг знайти її. Це можна зробити, наприклад, під подушкою або в коробці з іншими іграшками. Під час пошуку можна використовувати підказки – «гаряче» або «холодно».

Намагайтеся приділяти своїм малюка якомога більше часу, гуляйте з ними, розмовляйте, читайте книги, розповідайте казки. Це позитивно позначиться не тільки на розвитку малюка, але і на особистісних взаєминах з мамою і татом.

Вимоги до дитячого садка

Вік 3 роки – це саме той життєвий етап, коли багато карапузи відправляються в дитячий сад. У зв'язку з цим у батьків виникає багато питань з приводу того, що ж повинен вміти робити малюк? Нижче розглянемо деякі критерії, які вимагаються від дітей, що надходять в дошкільний заклад:

  • Уміння ходити на горщик. Якщо батьки не хочуть, щоб їх чадо ходило в мокрих колготках, дуже важливо перед тим, як вирушати в дитячий сад, освоїти цю навичку.
  • Самостійно їсти ложкою. Якщо дівчинка не освоїла це вміння будинку, її шанси залишитися голодною сильно підвищуються.
  • Одягати і знімати самостійно верхній одяг і взуття.
  • Самостійно мити руки з милом.
  • Кроха повинен обов'язково вміти повідомити вихователю або няньці, якщо його щось турбує або у нього щось болить.

Ну і, звичайно ж, слід вчити свого маленького непосиду вміти взаємодіяти з іншими дітьми. Цей навик дуже важливий для того, щоб малюк комфортно почував себе в незнайомому колективі.

У кожному саду є свої правила, про які батькам обов'язково повідомляють перед тим, як прийняти дитину. Особливо це стосується приватних установ.

Що повинно насторожити?

Фахівці стверджують, що чим раніше виявлений той чи інший дефект розвитку у дитини, тим більше шансів на його успішну корекцію. Отже, що має насторожити батьків:

  • Малюк не зморить в очі або відразу ж відводить погляд при спробі встановлення зорового контакту з ним.
  • Повторювані і стереотипні руху.Це можуть бути такі дії, як бігання по колу, не змінюючи траєкторії, кидання м'ячика, катання машинки і так далі.
  • Прояв агресії по відношенню до інших дітей і дорослим. При цьому напади можуть траплятися як вдома, так і в саду.
  • Садизм по відношенню до тварин. Якщо малятко ловить комах або тварин, мучить кішок, собак, необхідно обов'язково показати дитину фахівцеві.
  • Небажання вступати в контакт з іншими людьми, що може свідчити про аутизм та інших психічних розладах.
  • Зайва пристрасть до впорядкованості дій. Наприклад, якщо карапуз прагне розкласти іграшки строго за кольорами і розміром.
  • Порушення сну і труднощі з засинанням. Тривожний сон може свідчити про психологічні травми та інших порушеннях.

Важливо також звертати увагу на розвиток мови.

Якщо в три роки малюк не має в своєму лексиконі хоча б 300 – 500 слів, це привід звернутися до фахівця. Рання діагностика тих чи інших захворювань дозволяє впоратися з ними без негативних наслідків для здоров'я дитини.

підводимо підсумки

Діти ростуть і розвиваються дуже швидко. Кожен малюк має свої індивідуальні особливості і не варто хвилюватися, якщо у нього щось виходить трохи гірше, ніж у інших, слід просто докласти трохи більше зусиль. Крім цього, для формування гармонійної особистості необхідно, щоб атмосфера в сім'ї була максимально доброзичливою. Це допоможе налагодити контакт карапуза з батьками і виростити повноцінну особистість.

Якщо ви хочете отримати більше інформації на цікаву для вас тему, обов'язково перегляньте цей відеоролик до кінця. Своїм досвідом ділиться одна з матусь.

admin

Повернутись вверх