Kidspark.com.ua

Школа Батьківської Майстерності

Розвиток дитини від 1 року до 2 років по місяцях психологія, виховання

Календар розвитку дитини по місяцях після 1 року і до 2 років: психологія малюка і його виховання

Досягнувши віку в 1 рік, дитина переходить від матеріального задоволення своїх потреб до інтелектуальної їжі: малюк активно розвивається в психологічному і соціальному плані. Їжа і сон забезпечують його фізіологічні потреби, але весь період неспання направляється на накопичення і вдосконалення розумових здібностей. Звичайно ж, він продовжує рости і міцніти тілом. Велику роль відіграє і грамотне виховання, яке дають малюкові батьки.

Показники фізичного розвитку

Якщо перший рік життя дитина росла і розвивалася нормально, то до 1 року його вага повинна збільшитися в три рази в порівнянні з тим, скільки він важив при народженні. Додає малюк і в зростанні. За статистикою, до первісного росту, з яким малюк народився, додається приблизно 25-29 сантиметрів. Відбувається розвиток головного мозку: в рік його обсяг повинен становити 60% від обсягу мозку дорослої людини.

рухові навички

Арсенал рухових навичок, з яким діти зустрічають свій перший рік після народження, дозволяє говорити про збільшену самостійності маленького чоловічка. Багато діток до цього часу вже починають ходити. Якщо ж ваш малюк ще не пішов, не пропустіть момент його перших кроків. Зніміть на камеру подія, яка переводить життя дитини на новий щабель.

У віці близько року малюк переходить на принципово новий щабель розвитку – він починає освоювати самостійні кроки і стає менш залежним від мами і тата

Розвивається дрібна моторика:

  • Дитина бере їжу ручками, вчиться тримати ложку.
  • Допомагає мамі гортати сторінки книжок, які йому читають.

Одягаючись, подає ручки і ніжки. Розпізнає призначення побутових предметів, знає, для чого потрібна гребінець, віник або телефон. Намагається повторити маніпуляції дорослих з цими предметами. Рухи можуть бути незграбними, але вони явно усвідомлені. Ще далеко до того моменту, коли ваше чадо повністю позбудеться від батьківської опіки, але без вас йому і не прийти до самостійності.

особливості розвитку

Після того як дитині виповниться рік, частота відвідувань педіатра скорочується – як правило, профілактичні огляди проводяться 1 раз в 3 місяці (див. Також: яким в нормі повинен бути дитина в 2 роки і 2 місяці?). Пов'язаний такий регламент з індивідуальними особливостями розвитку кожної дитини. Часто психологія виходить на перше місце по негативному результату. Відбувається це через недосвідченість молодої мами, яка не змогла виробити у себе почуття терпимості до примх малюка. Відхилення від встановлених норм можуть бути і у недоношених дітей. З 1 до 2 років вони трохи відстають фізично та інтелектуально, але, як правило, після 2 років швидко наздоганяють своїх однолітків у всіх сферах.

календарні періоди

Спостерігаючи за своїм чадом, матусі буде легше визначити ступінь його розвитку, якщо розбити весь термін від року до двох років на календарні періоди. Наш імпровізований календар прив'язаний до частоті відвідувань педіатра: це означає, що збираючись на прийом до лікаря, ви будете мати уявлення про те, на які нюанси в поведінці малюка доктор звертає увагу. Крім того, зможете самостійно оцінити рівень розвитку вашого скарби і правильність його виховання. Кожен пункт календаря прописаний по наростаючій – від простого дії або вміння до складного.

12-15 місяців

Ось, що може карапуз:

  • починати грати самостійно, без підказки дорослих;
  • виконувати прості прохання – наприклад, обійняти маму;
  • користуватися виделкою і ложкою;
  • йти вгору сходами;
  • помічати цікаві речі і сміятися над ними;
  • наслідувати мови і діям батьків;
  • говорити власною мовою;
  • жестами показувати те, що він хоче;
  • плескати в долоні;
  • крім слів «мама», «тато», «діда», «баба», вимовляти ще одне слово;
  • швидко повзати;
  • ходити, спираючись на меблі;
  • без будь-чиєї допомоги знімати шкарпетки;
  • робити кілька кроків без підтримки;
  • розуміти прості прохання;
  • помічати реакцію батьків на його дії;
  • впевнено стояти;
  • ходити, тримаючи маму чи тата за руку;
  • хитати головою, даючи негативну відповідь;
  • пити з кухля;
  • пробувати «малювати» фломастерами і олівцями;

Чекати від дитини художніх шедеврів в такому віці не варто: зараз він тільки починає відчувати кольору і фактури. Слід дозволити малюкові творити так, як він хоче, давши йому свободу самовираження

  • допомагати батькам одягати його, підтримуючи ручки і ніжки в зручному положенні;
  • нахилятися за впав предметом;
  • впізнавати себе в дзеркалі і радіти своєму відображенню;
  • піднімати більш важкі предмети;
  • граючи в м'ячик, катати його вперед і назад;
  • підкріплювати слова жестами, щоб його зрозуміли;
  • витягувати і закладати іграшки в ящик або коробку;
  • показувати свої оченята, ручки, носик і інші частини тіла на прохання дорослого;
  • бігати;
  • позначати вимога тиші жестом «тссс»;
  • «Допомагати» мамі по дому.

15-18 місяців

  • перевертати книжкові сторінки при читанні казки;
  • відчувати прихильність до тварин і улюблених іграшок;
  • впевнено ходити;
  • співати і робити це з задоволенням;
  • істерії, якщо чимось незадоволений;
  • задкувати спиною;
  • забиратися на різні поверхні, одночасно досліджуючи їх;
  • говорити до 15 різних за змістом слів;
  • самостійно знімати шкарпетки або штанці;
  • спати один раз в день після обіду замість двох;
  • швидко бігати;
  • сортувати речі за розміром, формою, кольором (рекомендуємо прочитати: як навчити дитину кольорам?);
  • граючи, «годувати» ляльок або м'які іграшки;
  • складати з слів фрази;
  • самостійно «читати» книжку », розглядаючи картинки;
  • впевнено справлятися з ложкою, тобто за допомогою неї;
  • чистити зубки під наглядом батьків;
  • говорити зрозуміліше для дорослих.

Малюк до півтора років вже здатний самостійно чистити зуби під наглядом дорослих. Необхідно уважно спостерігати, щоб малюк не ковтав зубну пасту

18-21 місяців

  • говорити близько 50 слів;
  • розуміти значення близько 200 слів;
  • складати з слів прості речення;
  • самостійно знімати одяг;
  • ходити на горщик, контролюючи акти дефекації і сечовипускання;
  • вмиватися і чистити зубки під контролем мами або тата;
  • знати і називати частини свого тіла (ручки, ніжки, вушка, носик);
  • імітувати більше дій дорослих – наприклад, викидати сміття у відро;
  • будувати з кубиків вежі;
  • давати опису нескладним малюнків з книг;
  • відкривати і закривати в будинку і шафах двері.

21-24 місяці

  • проситися в туалет;
  • швидко вчити нові слова або дії (10 слів за один день);
  • повторювати все за іншими людьми;
  • збирати нескладні пазли;
  • проводити пряму лінію;
  • спускатися по сходах за ручку з мамою;
  • розрізняти холодно – жарко, багато – мало, великий – маленький;
  • надягати і знімати одяг самостійно;
  • розрізняти людей за статевою ознакою (хлопчик-дівчинка, дядько-тітка);
  • стрибати;
  • розуміти гарне і погане (поведінка, слово).

До двох років дитина зазвичай засвоює дуже своєчасне і корисне вміння – проситися в туалет, стримуючи на час фізіологічні позиви (докладніше в статті: нормальний розвиток дитини в 2,5 року)

Як подавати інформацію?

Після року починається період активного розумового дорослішання малюка. Всі його дії – це жадібний інтерес до навколишнього світу, до його внутрішнього і зовнішнього пристрою. Найпростіше дати йому ці знання через гру. Складіть для себе план занять з дитиною, введіть в нього розвиваючі ігри. Ваше завдання – забезпечити малюкові грамотне соціальний та емоційний розвиток. Створюйте в процесі гри ситуації, з якими дитина може зіткнутися в реальному житті (рекомендуємо прочитати: як грамотно забезпечити ранній розвиток дитини?).Такий метод подачі інформації оптимальним для малюка 1-2 років, він краще запам'ятовує все і простіше координує свою поведінку.

Голосове спілкування з дитиною необхідно підкріплювати образами і наочними прикладами. Пам'ятайте – словниковий запас малюка невеликий, йому легше зрозуміти те, що ви намагаєтеся йому донести, через жести і ігрові ситуації. Читаючи книгу, обов'язково пояснюйте дитині, чому і навіщо герої казки роблять якісь дії. Якщо хочете змоделювати якусь певну ситуацію, придумайте власну казку. Такі прийоми служать частиною виховання дитини. Почитайте докладніше про розвиток мови дитини з 1 року до 2-х років.

Відхилення в розвитку

Прекрасно, якщо малюк вписується в норми поведінки, прописані щодо його віку. Невеликі відхилення від стандарту можуть бути пов'язані з індивідуальними особливостями дитини, і вони, як правило, не викликають тривоги у фахівців. Є й критичні моменти, на які варто звернути особливу увагу. Оцінюючи фізичні та інтелектуальні здібності дитини, перевірте, чи немає у нього подібних проблем:

  • до 15 місяців малюк все ще не розуміє функції найпростіших побутових приладів;
  • не прагне імітувати дії дорослих;
  • досягнувши віку 18 місяців, малюк так і не навчився ходити;
  • в цьому ж віці говорить менше 15 слів;
  • в 2 роки не вміє складати слова в речення (докладніше в статті: що повинен знати або вміти дитина в 2 роки?).

Медики вважають, що наведені відхилення найчастіше пов'язані з недостатнім старанням батьків в навчанні дитини. Причиною проблеми може стати і брак спілкування. Тільки від батьків залежить, наскільки правильно буде йти розвиток маленької людини. Дайте йому стільки тепла, знань і навичок, скільки можуть дати люблячі і дбайливі мама і тато.

admin

Повернутись вверх