Kidspark.com.ua

Школа Батьківської Майстерності

Як навчити дитину писати твір в 1-5 класі

Як навчити дитину писати твір в початкових класах

Доброго часу доби, дорогі батьки. У цій статті ви дізнаєтеся про те, як навчити вашої дитини писати твори. Розглянемо жанри цих робіт, дізнаємося вимоги до їх написання. Ви переконаєтеся, що формулювання плану є важливим етапом для створення гарного твори.

Основні види

Розрізняють три основних напрямки даного типу творчих робіт.

  1. Міркування. Даний тип твори вважається одним з найскладніших. Дитина повинна правильно сформулювати головну ідею і теза, після цього надати свої докази і підвести підсумок у вигляді взяття. До такого типу відносять такі жанри:
  • огляди;
  • відгуки;
  • твір на вільну тему;
  • есе.
  1. Опис. Такий тип творів є перехід від загальних моментів до приватних. Важливо правильно підібрати художні засоби. Даний тип в себе включає:
  • опис пейзажу, героїв;
  • твір по картині;
  • опис інтер'єру.
  1. Розповідь або розповідь. Обов'язковою умовою є присутність зав'язки, за нею йдуть кульмінація, а закінчується все розв'язкою. Такі роботи є опис якогось дії або події.

варіанти написання

Якщо вам цікаво, як навчити дитину писати твір (2 клас), то можна піти різними шляхами. Головне, це регулярні тренування і використання для своїх цілей різних джерел для написання роботи. А які взагалі можуть бути способи написання і типи творів, незалежно від віку дитини?

  1. Твір – мініатюра. Є тренувальним варіантом, тому як писати її недовго і не потрібно багато думати над темою. Такі твори представляють собою теза, за яким слідує відповідь. Тобто дитина повинна написати головну ідею твору, і в чому вона виявлялася. Для учня 4 класу досить написати півсторінки тексту.
  2. Твір – опис. Являє собою характеристику якогось образу, наприклад, персонажа, з детальним описом зовнішності і особистих якостей. Включає три частини, кожна починається з нового рядка.
  3. Твір – виклад. Завжди складається з двох частин. Перша включає приблизний, короткий переказ тексту, а друга – думка дитини про прочитане. Обов'язкова присутність виведення.
  4. Твір по малюнку. Такий вид ідеально підходить для учня 1 класу. Дитині надається можливість описати всі предмети на передньому і задньому плані, з одного боку і з іншого, звернути увагу на деталі, висловити свої емоції на підставі побаченого, передати свої почуття. Важливо, щоб в творі присутні введення, потім слідувала основна частина, і закінчувалося воно висновком.
  5. Твір з літератури. Мама може взяти будь-яку книгу, краще таку, яка може зацікавити сина чи дочку. Читає дитині твір і пропонує попрацювати над ним. Але не забувайте про складання плану і приведенні цитат з тексту.
  6. Твір – роздум. Складається з вступу, в якому наводяться тези і аргументи, в основній частині – приклади, що підтверджують вищевикладені припущення, на завершення – думки школяра щодо теми, представленої в роботі.

вимоги

Які навички та вміння повинно в себе включати написання даного виду робіт?

  1. Здатність дитини осмислити матеріал, необхідний для створення твору.
  2. Уміння виділяти важливу інформацію з великого потоку.
  3. Знання про те, як підбирати відповідне словосполучення або слова з урахуванням заданої теми і жанру.
  4. Здатність писати план і розуміння необхідності його складання.
  5. Уміння правильно складати речення з урахуванням основ граматики.
  6. Розуміння того, як необхідно писати твір, грунтуючись на пунктах плану.
  7. Манера письма без помилок.

вікові особливості

  1. Для діток молодших класів добре себе зарекомендував ігровий метод.
  2. Зверніть увагу своєї дочки або сина на навколишні його картини, просите, щоб він їх описував, можна і в усній формі. Головне завдання батьків, як і вчителів, навчити дитину правильного викладу своїх думок.
  3. З самого початку дитині надають можливість писати переказ з почутого тексту. Якщо є можливість посадити поруч двох дітей, то після написання, можна дозволити провести перевірку один одного.
  4. Наступним етапом буде передбачення тексту з урахуванням поява нового фрагмента, а саме – дитині буде надана можливість самостійно написати закінчення історії.
  5. Учневі 5 класу вже обов'язково потрібно передавати свої думки на листі. У такому віці чималу роль відіграє закріплення граматичних навичок на практиці.
  6. Дитині, яка перейшла в середні класи школи, можна запропонувати описати свої враження про побачене фільмі або спектаклі, а також висловитися з приводу того, що їм не подобається.
  7. Що стосується учнів старших класів, то головною темою творів стає міркування.

Обговорюємо з дитиною тему

Дуже важливо перед тим, як сідає за написання твору, ретельно вивчити передбачувану тему, розглянути її з різних сторін, прийти до певних думок і висновків. Так, проводячи своє обговорення, вам необхідно враховувати наступні моменти:

  • опис причин, за якими дана тема сподобалася малюкові;
  • чим цікавий сюжет твору;
  • які емоції виникають у малюка в голові при прочитанні даного твору.

користь плану

Діти з невдоволенням сідають писати твір, а тут ще й якийсь план від них вимагають. Мій син теж не дуже цьому радів. Проблема в тому, що діти не розуміють, у чому необхідність даного етапу в роботі над твором.

Важливо донести до дитини думку, що при відсутності плану, виклад думок буде хаотичним і нескладним, суть роботи загубиться, все повинно бути послідовно. Для того, щоб малюк зміг повністю розкрити ідею і тему заданого твори, необхідно все структурувати, не упускаючи деталі, до того ж, це дозволить краще усвідомити те, що було прочитано. Важливо, щоб в плані фігурувало вступ з аргументацією теми, основна частина, в якій описується суть і заключна, в якій дитина робить свої висновки. Таким чином, малюкові легше викладати, коли все розкладено по поличках.

Насправді, коли є план, завдання дитини полегшується у багато разів. Фактично він вже бачить, про що повинно бути написано в творчій роботі, і справа залишається за малим – викласти все на листку.

етапність навчання

Правила написання

Батьки повинні розуміти, що при написанні твору, заданого на різну тематику або різного жанру, план дій буде відрізнятися. Розглянемо це на прикладі двох видів роботи.

  1. Опис по картині:
  • розгляньте все зображення цілком, відзначте колірну палітру і сюжет;
  • з'ясуйте, хто є автором твору, коли воно було написано і яку ідею несло;
  • скласти план написання твору;
  • запишіть вступ, а також основну частину, в якій вкажіть, що присутній на передньому, а що на задньому плані, зробіть акцент на колірній палітрі;
  • висновок повинен являти собою опис можливих почуттів художника при написанні даного полотна.
  1. Робота за твором:
  • уважно читайте текст;
  • визначайте другорядних і головних персонажів, яким робіть словесну характеристику;
  • вибирайте цитати, які мають особливе значення;
  • шукайте, чи є відгуки критиків за даним текстом;
  • будуйте план роботи;
  • коротко пишіть начерки;
  • заповнюйте матеріал, вставляючи цитати, пишіть висновок.

рекомендації

admin

Повернутись вверх