Kidspark.com.ua

Школа Батьківської Майстерності

Ігри для дітей для 2 років розвиваючі вправи, іграшки своїми руками і інші

Розвиваючі та інші ігри для хлопчиків і дівчаток 2-3 років, виготовлення виробів дітьми своїми руками

Гра – це універсальний спосіб добре провести час з дитиною, заодно навчивши його новим словами, знанням і навичкам. Саме в ігровому форматі відбувається розвиток когнітивних процесів. Соціально-побутові навички формуються за допомогою сюжетних ігор з дорослими і однолітками. Які розвиваючі ігри підійдуть для дітей 2-3 років?

Особливості розвитку і інтереси дитини в 2-3 роки

Згідно вікової періодизації Д. Б. Ельконіна, вік 2-3 роки – це період раннього дитинства. Провідна діяльність даного етапу – предметно-гарматна. Рівень розвитку мислення – наочно-дієвий.

У цьому віці у дитини формується поняття власного «Я», він відокремлює себе від матері і починає сприймати себе як окремої людини. Все це призводить до кризи самостійності, під час якого формуються особисті кордону і «Я» -концепція. Криза проявляється в упертості, негативізм, знеціненні допомоги дорослих.

Розвиваючі ігри з дитиною в 2-3 роки

Нові знання, вміння і навички утворюються в процесі гри. Розвиваючі ігри для дітей 2 років формують когнітивні навички (сприйняття, пам'ять, увагу, уяву), мислення, мова, соціальні та побутові вміння (див. Також: ігри для розвитку мови у дітей 3 років). Дорослим необхідно постійно взаємодіяти з малюком. Тільки за допомогою дорослих, які будуть направляти його, грати з ним, дитина зможе робити нові кроки в психомоторному, психоемоційному та соціальному розвитку.

Для формування мови

У 2 роки дитина тільки починає розмовляти, і йому важливо поповнювати словниковий запас. Поки основний спосіб сприйняття мови – пасивний, малюк слухає і звикає до звучання нових і вже знайомих слів. Батькам важливо розмовляти з дітьми якомога більше, коментувати кожну свою дію, називати предмети.

З раннього віку слід читати дітям казки, співати пісні, розповідати вірші. Спочатку дитина буде гуліть і невиразно підспівувати, а потім з ним можна буде розучувати прості чотиривірші.

Поповнити словниковий запас допомагають дидактичні ігри в угадайку. Дорослий показує частину тіла, предмет, картку із зображенням тварини, а дитина повинна відгадати назву. Діти із задоволенням розгадують загадки, повторюють за батьками вірші.

Для правильної артикуляції, вимови потрібен розвинений дихальний апарат. Звуки вимовляються на видиху, тому для формування мови допоможуть вправи на дихання. Дитині можна запропонувати надувати повітряні кульки, мильні бульбашки або здувати вату зі столу і змагатися, хто відсуне її далі.

Гра з мильними бульбашками – це не тільки розвиваюче заняття, але і розвага. Мильну воду можна зробити самостійно. Для цього в звичайну воду з-під крана потрібно додати трохи шампуню і розмішати – іграшка готова.

Розвиток логіки, мислення і пам'яті

2-3 роки – це сензитивний вік для початку формування логіки, пам'яті і мислення. Дидактичні ігри для дітей 2-3 років підходять для розвитку когнітивних здібностей (докладніше в статті: сенсорний розвиток дітей 2-3 років через дидактичні ігри).

Що таке дидактичні ігри? Іншими словами їх можна назвати навчальними, адже в процесі взаємодії відбувається формування навичок, розширення словникового запасу. До таких активностей відносяться настільні ігри, картки, кубики.

Поки у дитини переважає короткочасна пам'ять. Для розвитку пам'яті дорослий може використовувати настільні картки з тваринами, ховати їх і просити повторити дитини назви звірів.

Математична логіка поки обмежена поняттями «один» і «багато». Дитину можна навчити поняттю «два», показуючи на прикладі частин тіла – один рот, але два ока, один ніс, але два вуха.

Для розвитку логіки і наочно-дієвого мислення добре підходить конструктор. Дитина знайомиться з формами предметів і намагається будувати башточки і будиночки. Помилково вважати, що конструктори підходять тільки хлопчикам, дівчатка із задоволенням грають з ними.

Пазли – ще одна настільна розвиваюча гра, яка допомагає формуванню логічного мислення. Вони містять не більше 10 великий деталей, і малюк із задоволенням буде збирати яскраву барвисту картинку.

соціальна взаємодія

У віці 2-3 років активність дитини стає більш екстравертірованной (див. Також: розвиваючі іграшки для дітей від 2-х років). Йому цікаво взаємодіяти з дорослими і однолітками. Зазвичай у малюків, які ходять в дитячий сад, соціальні навички розвиваються швидше. Якщо ж дитина домашній або його тільки готують до садка, важливо навчити його взаємодіяти з іншими дітьми:

  • Спілкування на дитячому майданчику. Мамі слід підвести малюка до інших дітей і допомогти йому назвати своє ім'я, а потім запитати ім'я інших дітей. У перший час важливо постійно бути разом з дитиною, щоб він освоївся в новому товаристві.
  • Обмін іграшками. Необхідно показати, що спільна гра передбачає користування іграшками один одного. Якщо малюк відмовляється ділитися своїми речами, не потрібно її примушувати або лаяти. Ближче до 3 років формуються почуття власності і особисті кордону, навчитися їх відстоювати не менш важливо, ніж навчитися ділитися.
  • Відповідальність. Під час гри дворічки розкидають речі. Починаючи з дворічного віку потрібно привчати малюка прибирати за собою. Звичайно, він самостійно не зможе скласти речі на місце, але він повинен допомогти мамі.
  • Сюжетні гри. Для поліпшення взаємодії можна запропонувати дітям пограти в спільну гру, наприклад, «Хто великий?». Діти стають в коло, дорослий – в середині. Якщо дорослий називає велику тварину (слона, тигра), все підстрибують і піднімають руки вгору, якщо маленьке (мишку, пташку) – сідають навпочіпки.
  • Рольові ігри. Для навчання рольовим і соціальним нормам можна влаштовувати для дітей іграшкові чаювання з ляльками. Діти до 2 років ще погано вміють грати в рольові ігри, тому направляти їх повинен дорослий.

Розвиток фізичної активності

Діти в такому ранньому віці дуже рухливі. Вони сповнені енергії і не можуть всидіти на місці. Рухливі ігри розвивають координацію рухів, поліпшують моторику, зміцнюють опорно-руховий апарат.

Можливі види активності:

  • Біг. Малюки люблять бігати, тому можна влаштувати з ними змагання наввипередки. Якщо в будинку є собака, то на прогулянку з нею слід брати дитину. Малюк із задоволенням буде гратися і бігати з твариною.
  • Стрибки. Можна намалювати крейдою класики і навчити дитину перестрибувати з квадрата на квадрат. Ще одна гра – «Дві жаби». Дорослий і малюк беруться за руки і стрибають вдвох, примовляючи: «Ми жаби-хохотушки! Стриб та скок! ».
  • Велосипед або беговел. Двоколісний велосипед купувати ще рано, але триколісний якраз підійде. Замість велосипеда можна купити беговел, він відрізняється тим, що конструкція не має педалей, і дитина відштовхується від землі ногами.
  • Плавання. У літню пору універсальним способом розвитку рухових навичок є плавання. Для дитини можна купити надувний басейн і залишати його плескатися у воді.
  • Ігри в м'яч. М'яч – універсальний спортивний інвентар. Ігри з ним розвивають спритність, концентрацію уваги.

Для розкриття творчих здібностей

Творчі заняття надають комплексний вплив на розвиток дітей:

  • вони прищеплюють любов до творчості;
  • ліплення з пластиліну або глини, малювання пальчиковими фарбами, тактильні гри з крупами і кінетичним піском впливають на нервові закінчення кінчиків пальців і допомагають розвитку дрібної моторики й мови (див. також: заняття для розвитку мови в 2-3 роки);
  • сприяють розвитку посидючості і уважності.

Творчість допомагає дитині висловити і прожити ті емоції, які він ще не може висловити. За допомогою малюнка, ліплення малюк показує свої страхи і занепокоєння і таким чином позбавляється від них.

Малюкові можна дати чисті аркуші паперу і олівці або фарби, а можна купити розмальовку. У першому випадку краще розвиваються уява і спонтанність, у другому – старанність, концентрація уваги і точність.

Приклади виробів своїми руками для дітей 2-3 років

Один з видів занять з дітьми – це виготовлення виробів своїми руками. Малюки люблять майструвати іграшки самостійно, такі заняття розвивають моторику, посидючість, уважність. Не варто вважати, що вироби своїми руками цікаві тільки дівчаткам, хлопчики з радістю будуть майструвати аплікації.

  • «Збери тварина». Батькам слід намалювати на аркуші А4 тварина, розфарбувати його, вирізати і розрізати на частини. Завдання дитини – приклеїти на картонку частини тварини, щоб вийшла ціла картинка.
  • Аплікація з листя. Восени з малюком можна збирати на вулиці опале листя, засохлі квіти. Удома їх слід приклеювати на кольоровий папір, а потім складати вигадливі букети.
  • Аплікація з круп. Для виготовлення виробу знадобляться кілька зерняток різних круп: гречки, рису, манки, гороху, також можна використовувати макарони. На аркуш паперу А4 за допомогою клею кріпляться зернятка у вигляді візерунків. Після цього крупи можна розфарбувати за допомогою пальчикових фарб.

Після виготовлення виробу дитини обов'язково потрібно похвалити. Багато батьків поміщають аплікації в рамки і виставляють на чільне місце, щоб малюк міг пишатися результатом своєї праці.

admin

Повернутись вверх